Az alapító szervezet rövid története
A Centar za Integrativnij Razvoj (CIR – Zágráb) a személyes fejlődés mellett elkötelezett horvát képző szervezet. Ez az első iskola Horvátországban és Európa ezen részén, mely integrálpszichológiai, integratív test-orientált terápiás és spirituális alapokat egyesít módszertanában.
A központ létrehozását az alapítók – Pintér László és Tomislav Senečić – hosszan tartó tanulmányai (Snowlion Központ, Franciaország), valamint kutatásai előzték meg. Ezek alapján alakították ki saját integratív módszertanukat.
Pintér László 2011-ben indította el Budapesten Integrative Core Dynamics (ICD) test-orientált pszichoterápiás képzési programját. Az ICD magyarországi együttműködő partnere a Magyar Szomato-Pszichoterápiás Egyesület.
Az Integrative Core Dynamics (ICD) alapjai
Az ICD különböző test-orientált terápiás és spirituális megközelítéseket és módszertanokat ötvöz, integratív szemléletben.
A személyiséggel való munkában Margaret Mahler és Daniel Stern korai gyermekfejlődést tárgyaló elméleteire alapoznak. A pszichodinamikai megközelítésüket kiegészíti Jung analitikus pszichológiája, valamint az evolúciós pszichológia. Emellett a módszerbe építették Eva Pierrakos nevéhez köthető spirituális pszichológia Pathwork-modelljét. Alkalmazzák John Pierrakos neo-reichiánus, integratív test-orientált terápiás alapokra épülő Core Energetics irányzatának egy es elemeit. Használják a három rétegből álló psziché térképét (maszk, alacsonyabb én és magasabb én), és a munkákban mind a három személyiségrész-dimenzióra rátekintenek.
Ken Wilber integrál szemlélete is megjelenik, valamint a spiritualitás területén A. Hameed Ali „Diamond Approach” elmélete, továbbá Stylainos Atteshis-Daskalos ezoterikus tanításai is segítik a tapasztalatokat.
A traumamunkát (Peter A. Levine) ötvözik a test-orientált módszerrel, így egy komplex, saját fejlesztésű modellel dolgoznak.
Nem utolsó sorban pedig a tánc és a mozgás szintén fontos elemei a programnak.
Forrás, további információ: Icdawareness.com | INTEGRATIVE CORE DYNAMICS
A módszerről dióhéjban
A fókusz folyamatosan a testen van, ezáltal integráltabbakká válnak az érzelmi és pszichés folyamataink.
Ösztönös késztetéseinket, valamint érzelmi és mentális folyamatainkat hozzákapcsoljuk testünk légzéséhez, hangadásához és mozgásához. Például az egyik ülésen, a kliens az öklével rácsap a matracra annak érdekében, hogy össze tudjon kapcsolódni frusztrációjának autentikus kifejezésével. Ezután a kifejezés után tudja átadni magát a frusztráció mögött meghúzódó szükségleteinek. A testi kifejezés és mozgás által – legyen az akár kézzel, lábbal vagy eszközzel való kifejezés -, hozzásegítik a klienst, hogy megszabaduljon a feszültségtől. Amint kapcsolatba kerül a frusztrációhoz kötött és eddig távol tartott érzéseivel, lehetővé válik számára, hogy elfogadja azokat.
A frusztráció kifejezésével párhuzamosan, a kliens közel kerül saját sebezhetőségéhez és szomorúságához is, ami mögött autentikus szükségletei találhatóak. A módszer ezen aspektusának célja az, hogy támogassa az egyént a saját valós késztetéseihez és szükségleteihez való visszatalálásban. Ez mintát ad arra is, hogy egyre inkább felnőtt módon elégítse ki ezeket a hétköznapokban is.
A fent leírt módszeren túl egyéb technikákat is használnak a testben megjelenő vibrációkkal való munkára, mint például légzéstechnikák, melyek segítenek kiengedni az érzelmi fájdalmat.
Megközelítésükben a hangsúlyt az alacsonyabb énünk negatív szándékának felismerésével, kifejezésével, elfogadásával és átalakításával való munkára fektetik. Ezáltal arra bátorítják a klienseket és a képzésükön résztvevőket, hogy tudatosan válasszák a pozitív szándékot életük céljainak eléréséhez.
Azt vallják, hogy igazi személyes növekedés csak az alacsonyabb én transzformációja által jöhet létre. Alacsonyabb énünket pedig csak a felismerés, elfogadás, felelősségvállalás lépésein keresztül vagyunk képesek meghaladni.
Képzési programok
A 4 éves programuk a legfontosabb pillére képzési munkájuknak. Ebben a programban megtalálható a személyes fejlődés elméleti és saját élményű megközelítése, a terapeutai munka, valamint a más típusú szakmai munkák során alkalmazható módszertani készségek és ismeretek összessége.
A fent leírt alap elsajátítása után a résztvevők egy további másfél éves terapeutai szupervíziós képzés keretében folytathatják tanulmányaikat, melynek középpontjában a szupervízió, valamint az egyéni szexualitás és vezetőszerep belső, állandó és esszenciális személyiségbe való integrálása áll.
Az összes fentebb említett képzésnek része az egyéni terápiás és szupervíziós munka, amelyek mindegyike szakmai támogatást ad a tökéletlen ego különböző aspektusaival való találkozásra és ezek gyógyítására.
Az ICD keretein belül rendszeres előadásokat tartanak pszichodinamikai és spirituális témákban. Az érdeklődők bemutató műhelyeken keresztül kerülhetnek kapcsolatba a módszerrel és nyerhetnek betekintést annak alapjaiba.
Tanárok, szupervízorok, az iskola által akkreditált terapeuták elérhetőségei: Icdawareness.com | TERAPEUTÁINK
Szerző: Varga Dóra
Forrás, további információ: Icdawareness.com | INTEGRATIVE CORE DYNAMICS